Rekwizyty dozwolone

Co wolno, a czego nie na konwencie.

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Maska » 20 kwi 2010, o 21:07

na turówke nie poradzisz. ja byłem w zeszlym roku przeciwny, ale przekonałem sie że ma to swój sens, choć racja kosztem dynamiki walki. lepiej jest żeby wszyscy mieli względnie niż żeby niektórzy mieli t.zw. nich*ja. ponadto chciałem mieć cyberświnie, ale jej miał nie bede, trudno ;)
Sagie baby, konserwy i death metal bez przerwy
Avatar użytkownika
Maska
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 30 maja 2008, o 21:52
Lokalizacja: Rybnik

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez kitsune » 21 kwi 2010, o 10:30

Ragnald napisał(a):co do magów i ich problemów z czarowanie podczas gry: Mag powinien przedewszystkim być majestatyczny!!! mag jest osobą, która budzi szacunek! Magami powinni grać ludzie, którzy mają siłę przebicia!
Jeśli gram magiem to potrafie tak wpłynąć na atakującego mnie, że USŁYSZY mój czar. A jeśli kogoś krzyk przypomina jakby ktoś mu jaja scisnął to sory, ale nawet twoja mana nie usłyszała ze ją używasz


Wierz mi nabuzowani adrenalinka wymiatacze z pcvkami zwykli nie zauwazac lecacych na nich szyszek, nie mowiac o tym ze nie dociera do nich co sie na nich wrzeszczy, chyba zebys uzyl magafonu, to przykry ale wielokrotnie zaobserwowany przezemnie fakt na wielu larpach terenowych. dlatego ta turowka jest ok.
Na Sorontarze problem ten rozwiazalem definitywnie uzywajac CIEZSZYCH niz zoski z ryzem pociskow.
Male ziemniaczki rzadza.:), tylko worek z nimi na dluzsza przebiezke po lesie jest nieco ciezki. :D
Czemu elfem nie może być ktoś niski i przy sobie a magiem moze być każdy???

LOL jak to nie a moja postac w zeszlym roku, to niby Niziolek byl?:)
Avatar użytkownika
kitsune
 
Posty: 120
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 09:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez kosma » 23 kwi 2010, o 10:25

Widzę że wszyscy "antyturowi" powołują się na element zaskoczenia... Coś wam wyjaśnię i wyjaśnię to z dwóch perspektyw, siebie jako gracza i siebie jako MG bo w obu przypadkach byłem uczestnikiem lub świadkiem takiego zaskoczenia.
1. Fort 2007, byłem uczestnikiem słynnej bitwy przy jeziorze, gdzie wpadłem do stawu staranowany przez Kwiatka i Przema. To było zaskoczenie... Chaos zaskoczył nas wychodząc zza wzgórza, a potem... ja uszykowałem swoje wojsko, chaos si,ę uszykował, porzucali zaklęcia, ja zmieniłem uszykowanie bo wysłałem kogoś na flankę. A potem po kilku minutach jakoś doszło dopiero do walki.
2. Fort 2008, byłem MG w bitwie pod kopalnią. Przyszedł chaos i zabezpieczył wyjście z kopalni, żeby nikt nie mógł wyjść niepostrzeżenie, bo wiedzieli że tam ktoś jest. Oddział miejski został zaskoczony! Pół godziny kombinowali jak wyjść z kopalni i pertraktowali, tak dobrze widzicie pół godziny i pewnie stali by tak dalej gdyby nie paru narwańców nie naciskało tak mocno na walkę (stricte byli kultystami). Wreszcie doszło do sieczki, z zaskoczenia oczywiście. Przy pozostałych atakach nie przypominam se domniemanego aktu "zaskoczenia".

Jak widać każde zaskoczenie kończy się i tak utratą korzyści z niego płynących. Oczywiście mam na to swoją teorię dlaczego. Powodem jest to, że gracze RPG mają tendencję do rozmawiania i przedłużania takich sytuacji. Nie wiem dokładnie dlaczego, ale porywczość nie jest mocną stroną konwentowiczów, z jednym wyjątkiem jeżeli chodzi o konwenty typu Tornado albo Oldtown, bo tam znaczna część ludzi to taktycy którzy połowę wolnego czasu spędzają na strzelaniu się w lesie, ale to już jest łączenie gry z rozrywką taktyczną ASG i nie do końca zawsze wychodzi z tego gra.

Jedynym elementem zaskoczenia w tych sytuacjach było to, że kultyści zaatakowali znienacka swoich, ale przy turówce też b y to wyszło. Tyle mojego zdania na temat efektu "zaskoczenia" które jest nie możliwe przy turówce, jeżeli byłaby walka real-time to zaskoczenia też by żadnego nie było.
"Tacita bona est mulier semper quam loquens" (Milcząca kobieta jest zawsze lepsza niż mówiąca)
Plaut
Avatar użytkownika
kosma
 
Posty: 688
Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 22:22

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Angus » 6 maja 2010, o 19:00

Powiem tak: walka turowa rzeczywiście nie oddaje klimatu tak dobrze, jak tradycyjny młyn. Nie zmienia to faktu, że przy tym sposobie, magowie i łucznicy mogą coś w końcu podziałać. W zeszłym roku najbardziej nie mogłem zrozumieć idei klękania po każdym otrzymanym ciosie. I dalej nie rozumiem. Ale podobał mi się pomysł, jaki testowaliście (chcąc nie chcąc, chyba przez przypadek wyszło:P) ostatnio na Schwarzwaldzie i mam nadzieję, że pokombinujecie z tym dalej, bo to rzeczywiście może się sprawdzić. Powinno zadowolić zwolenników turówki, jak i ogólnego roz***. Tyle :]
Heavy metal i sagie baby!
Avatar użytkownika
Angus
 
Posty: 73
Dołączył(a): 3 lip 2009, o 19:17

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Maska » 6 maja 2010, o 20:13

spoko Angus, cały sztab ludzi nie śpi po nocach żeby wam sie lepiej młóciło mobów na Forcie :D
Sagie baby, konserwy i death metal bez przerwy
Avatar użytkownika
Maska
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 30 maja 2008, o 21:52
Lokalizacja: Rybnik

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez randy » 23 maja 2010, o 17:04

Nie ważne czy turówka czy nie maska i tak młóci tym co ma pod ręką :P
Avatar użytkownika
randy
Mistrz Gry
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 14:14

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez NNico » 12 maja 2015, o 10:08

1. Czy bezpieczna broń Calimacil jest dozwolona?
http://www.calimacil.com/

2. Czy pistolety wystrzeliwujące gumę mogą być uznane za broń palną?
http://www.bandguns.com/in-stock.html


3. Gdzie znajdę opis mechaniki broni palnej?

4. Czy elementy pancerza - replik historycznych - np. stalowy napierśnik są dozwolone?
NNico
 
Posty: 1
Dołączył(a): 12 maja 2015, o 09:56

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Maska » 15 maja 2015, o 07:43

to może ja umilę czas oczekiwania na odpowiedź orgów swoim zdaniem ;)

1. jeżeli to jest miękka pianka i lateks to spoko, ale na zdjęciach ciężko poznać bo wygląda to trochę jak te "bezpieczniaki" z gumy, które średnio się nadają na larpy.

2. pytanie do orgów, ale ja bym osobiście nie chciał dostać czymś takim w oko czy w ogóle po facjacie.

3. tutaj: http://www.larpfort.pl/mechanika
generalnie strzela co drugą turę, bije za dwa i omija pancerz.

Jeżeli chodzi Ci o fizyczną budowę i zasadę działania bezpieczniaka to nie ma obecnie oficjalnej wersji.

4. tak. jedyne ograniczenie dotyczy tarcz, których boki trzeba zabezpieczyć "na miękko" żeby nie wybijały zębów i nie rozpieprzały łuków brwiowych ;)
Sagie baby, konserwy i death metal bez przerwy
Avatar użytkownika
Maska
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 30 maja 2008, o 21:52
Lokalizacja: Rybnik

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Bua » 1 cze 2015, o 15:49

W większości zgadzam się z odpowiedzią Maski, jednak dorzucę coś od siebie:

1. W opisie można wyczytać, że broń zbudowana jest z pianki osadzonej na włóknie szklanym, więc taka broń powinna przejść akredytację bez problemu.

2. Czytając wytyczne do budowy dodatkowej amunicji do tej broni możemy znaleźć wzmiankę o użyciu do tego celu gum chirurgicznych - jest to zdecydowanie za twarda amunicja którą zbyt łatwo zrobić komuś krzywdę przez przypadek.

3. Jeżeli chodzi o budowę bezpiecznej palnej to "bezpieczność" takich broni zależy od tak wielu czynników, że każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie podczas akredytacji. W razie wątpliwości na etapie tworzenia takiej broni proszę o kontakt na priv.

4. Tutaj zgadzam się całkowicie
Bua
Mistrz Gry
 
Posty: 25
Dołączył(a): 31 maja 2014, o 09:38

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Miodowa Wróżka » 2 lip 2015, o 13:24

1. Oczywiście NIE.
Cali ma całkowicie inne materiały używane do konstrukcji broni niż Forgotten z EU czy większość samoróbek na tej samej piance lub podobnej.
Gdzieś mam jeden ich miecz i pomimo tego, że jest odporniejszy i wygląda 4 razy lepiej niż typowe laleksiaki, nie nadaje się do walki w polskiej kulturze. W Niemczech jest przepuszczany, ale tam to takie poklepywanie, a w pl się walczy bardziej serio.

BTW pamiętaj o tym, że z USA jest 26 % cła na artykuły sceniczne, a polski celnik to nie jest twój przyjaciel ;). ( i oczywiście dodaj 23 % VAT)


Edit:
Tak dla informacji tych co nigdy nie mieli mieczy Cali w ręku - to bardziej guma niż pianka. Bezpieczniejsze są gumowe pały niż te miecze.
Miodowa Wróżka
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 sie 2011, o 18:33

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Havock » 2 lip 2015, o 19:26

Orientując się w temacie dość dokładnie doszliśmy do wzmianki o zmianie kateriału i receptury, która jest używana do produkcji ich mieczy. Dlatego też, tak jak pisaliśmy powinno być ok - broń oczywiście (jak każda) przejdzie naszą akredytację.
I see what you did there...
Avatar użytkownika
Havock
Administrator
 
Posty: 135
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 12:38
Lokalizacja: Kraków

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez micitanka » 6 wrz 2015, o 20:58

Czy skórzane rzeczy mogą się przydawać? oraz czy ktoś może wskazać obuwie do skóry.
micitanka
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 wrz 2015, o 20:55

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez gościu31 » 22 gru 2015, o 13:11

Skórzane rzeczy są całkiem spoko, głownie ze względu na ich solidność. Jednak skóra to skóra.
gościu31
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8 gru 2015, o 20:10

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez fercous » 27 wrz 2016, o 07:24

No oczywiście. Do tego są długowieczne, więc kupuje się raz na długo.
fercous
 
Posty: 1
Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 07:23

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez julian45 » 22 lut 2017, o 12:11

jakieś dozwolone na pewno są
julian45
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 lut 2017, o 12:10

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zasady

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron