Rekwizyty dozwolone

Co wolno, a czego nie na konwencie.

Rekwizyty dozwolone

Postprzez superzgred » 18 kwi 2010, o 12:13

Jak ma się sprawa tycząca się bezpieczenstwa rekwizytów? Macie jakieś specjalne wymogi w tym roku czy pozostaje się przy wersji "póki nie robi krzywdy jest ok" ?
Pink Powah!
Avatar użytkownika
superzgred
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12 lip 2009, o 22:17
Lokalizacja: żory/gliwice

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez kosma » 18 kwi 2010, o 12:26

Raczej tak jak było. Byleby nie czyniło szkody, jeżeli jest to broń ze sztychem typu włócznia to niech ma dużą kulę na końcu żeby nikomu krzywdy nie zrobić. Łuki zawsze były do 15 kg naciągu choć nie wiem czy nie warto było by obniżyć jeszcze tej wartości np do 12, z doświadczenia wiem że 15 kg to bardzo mało jak np na strzelectwo sportowe czy odtwórcze, ale lepiej nie kusić niepotrzebnie losu, choć w tej kwestii myślę zabiorą też głos inny orgowie. No i oczywiście jeśli broń będzie wyglądać niebezpiecznie będzie testowana... na właścicielu przez ludzi specjalnie przeszkolonych do takiego testowania :twisted:
"Tacita bona est mulier semper quam loquens" (Milcząca kobieta jest zawsze lepsza niż mówiąca)
Plaut
Avatar użytkownika
kosma
 
Posty: 688
Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 22:22

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Kwi4tek » 18 kwi 2010, o 12:47

Łuki to w ogóle dosyć wrażliwy temat. wzrost bezpieczeństwa oznacza spadek funkcjonalności, i odwrotnie. Te 15 Kilo to niby nie dużo, a jednak pozwala na to żeby strzelać efektywnie z dystansu 30 metrów spokojnie. myślę że zaniżanie tej belki to skazanie łuczników na bezużyteczność. To na czym naprawdę trzeba skupić uwagę to odpowiedzialne strzelanie i prawidłowo zabezpieczone strzały.

Broń biała? ...jak to broń biała - nic się nie zmieniło.
Nie przechodzą: te ze źle zabezpieczonymi rurkami i Te za ciężkie i twarde(z powodu przypadków łamania zakazu bicia po głowie).
Poza tym inwestujcie ludzie w broń lateksową. bo to ładne, wygodne, i lekkie.
Come to the dark side...
Avatar użytkownika
Kwi4tek
 
Posty: 251
Dołączył(a): 10 maja 2008, o 02:22

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez kosma » 18 kwi 2010, o 21:02

Tylko że przy turowej walce 12 kg to moim zdaniem nie żadne udupianie...
"Tacita bona est mulier semper quam loquens" (Milcząca kobieta jest zawsze lepsza niż mówiąca)
Plaut
Avatar użytkownika
kosma
 
Posty: 688
Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 22:22

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Kwi4tek » 18 kwi 2010, o 23:47

Fakt, dalej myślę starymi kategoriami:]
Come to the dark side...
Avatar użytkownika
Kwi4tek
 
Posty: 251
Dołączył(a): 10 maja 2008, o 02:22

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Narius » 19 kwi 2010, o 15:14

Chcę przypomnieć że turowość walki zostanie nieco zmieniona :-)
Avatar użytkownika
Narius
 
Posty: 280
Dołączył(a): 29 kwi 2008, o 16:44

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Ragnald » 19 kwi 2010, o 19:29

przez Narius dzisiaj, o 16:14

Chcę przypomnieć że turowość walki zostanie nieco zmieniona


Świetnie! Mam nadzieje, że owe zmiany wprowadzą w walkę namiastkę uczuć z prawdziwej walki



Walkę turowa z zeszłego roku odbieram na zasadach:
"stoja dwie armie na przeciwko siebie dowódca z jednej z nich krzyczy Za SIGMARA!!! armia rusza z podniesionym morale po czym PAX tura strzelania PAX tura CZARÓW PAX tura wojowników...
Avatar użytkownika
Ragnald
 
Posty: 107
Dołączył(a): 14 kwi 2008, o 11:08

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez kosma » 19 kwi 2010, o 19:37

Przerabialiśmy te dyskusje już rok temu, turówka sprawdziła się a jej przeciwnicy ze mną na czele uznali jej skuteczność ;) I wcale tak to nie wygląda w praktyce.
"Tacita bona est mulier semper quam loquens" (Milcząca kobieta jest zawsze lepsza niż mówiąca)
Plaut
Avatar użytkownika
kosma
 
Posty: 688
Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 22:22

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez superzgred » 20 kwi 2010, o 08:39

Mnie się turowa walka mniej podobała. Nie można się pobawić, a poza tym jeżeli tuż przed paxem stanie ktoś naprzeciwko ciebie, to bardziej przypomina spotkania na dzikim zachodzie (kto pierwszy walnie, tez wygrywa), a nie porządną walkę.
Po prostu nie czuć, że to walka.

A co z bronią palną? Taka sama jak rok temu ?
Pink Powah!
Avatar użytkownika
superzgred
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12 lip 2009, o 22:17
Lokalizacja: żory/gliwice

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez kosma » 20 kwi 2010, o 08:54

Powiedz to magom...
"Tacita bona est mulier semper quam loquens" (Milcząca kobieta jest zawsze lepsza niż mówiąca)
Plaut
Avatar użytkownika
kosma
 
Posty: 688
Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 22:22

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez kitsune » 20 kwi 2010, o 09:12

Yeah! Magowie stwierdzaja , TURÓWKA RZADZI! :D
Avatar użytkownika
kitsune
 
Posty: 120
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 09:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez superzgred » 20 kwi 2010, o 15:28

Więc dorzućmy trochę realizmu i niech mag załatwi sobie obstawę, która będzie bronić jego tyłka (kto widział biednego maga?).
Turowa walka niszczy element zaskoczenia, bo w momencie paxu, każdy się rozgląda i widzi gdzie co jest.
Poza tym bitwy gdzie jedni są dystansowcami, a zdecydowana większość walczy wręcz tworzy sztuczną siłę tych pierwszych (normalnie łucznik powinien uciekać ile ma sił w nogach, a jak potrafi to strzelać w biegu).
Rozumiem również drugą stronę (MG), że łatwiej coś takiego ogarnąc, ale po zeszłorocznym forcie miałem niedosyt walki właśnie z powodu częściowej niemożności zrobienia strzelcom/magom wystarczająco mocnego kuku, a nie walczyłem w cale tak mało (blaszany strażnik miejski jeżeli ktoś pamięta)
Pink Powah!
Avatar użytkownika
superzgred
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12 lip 2009, o 22:17
Lokalizacja: żory/gliwice

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Kwi4tek » 20 kwi 2010, o 16:02

Dorzucimy sporo realizmu, bo tury będą niejako dwie z przewagą (znaczną) tej bojowej + lekkie podliczenie trupów z firaballi:]
Ale to spoiler nie potwierdzony jakby co..
Come to the dark side...
Avatar użytkownika
Kwi4tek
 
Posty: 251
Dołączył(a): 10 maja 2008, o 02:22

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Sanath » 20 kwi 2010, o 16:06

Uno. Z zasad wynika jasno, ze jesli wojownicy sa prowodyrami, walka zaczyna się od ich tury, a podczas niej mozna zyskac znaczaca przewage.
Dos. Walczacy łucznik nie moze strzelac, gdy zabawa na chwile cichnie, chyba ze posiada specialne umiejetnosci, ale wtedy jest lucznikiem madafaka, jak to w swiecie fantasy zbyklo bywac.
Teresa.. Pcv warior, snotball, szkolka walki... daje spory popis i niezla wyrzywke, moze tam sprobujesz dodatkowo, to gwarantowanie upusci sporo agrenaliny. W tym roku pewnie bedzie wiecej tego typu zabaw...
Larp to nie Grunwald jak juz pisalem rok temu, i zabawa ma byc po obu stronach, jak i zelaznych tarczy, tak i kałamarza. Wszyscy jestesmy inspirowani grami RPG, a w nich nie wygrywa ten co drze sie najmocniej, najszybciej, czy pobije MG... wiec zostanmy w tej koncepcji, ktora tak bardzo lubimy.
Obstawa maga to podstawa i w tej sytuacji, nieobstawiony mag ginie raz dwa. Nie chodzi tu o to ze mag nie mial by czasu rzucic zaklecia, a o to ze nikt w wrzawie go nie slucha, a oberwanie szyszka nie zostanie wogole zauwazone...
Wszystko to sprowadza sie do tego ze nigdy nie osiagniemy pelnego realizmu i ubutki beda po jednej, czy drugiej stronie.
violets are gray, roses are gray, i'm dead and the color blind.
Avatar użytkownika
Sanath
Administrator
 
Posty: 458
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 10:11

Re: Rekwizyty dozwolone

Postprzez Ragnald » 20 kwi 2010, o 19:17

Teresa.. Pcv warior, snotball, szkolka walki... daje spory popis i niezla wyrzywke, moze tam sprobujesz dodatkowo, to gwarantowanie upusci sporo agrenaliny. W tym roku pewnie bedzie wiecej tego typu zabaw...


tu nie chodzi o to żeby upuszczac adrenalinę, ale o to byś po ostatecznym starciu w grze wyszedł z uśmiechem na twarzy i wspominał to uczucie iwalke długo po grze

przypomnijcie sobie fort w 2007 roku walka chaosu z ludzmi z reinsfeld w lesie, jak kazdy wspominał jak to kosma wpadłby do wody, jak przemek zdradził i zaatakował w plecy

walke w kopalni z 2008 roku jak to maska i richard wraz z chaosem zaatakowali z zaskoczenia wyprawe z miasta z krasnoludem na czele

mnie nie było tam ale pamietam to poprzez przekaz ludzi biorących w tym udział walka trwała pare sekund a historie z niej powtarzano wielokrotnie i barwnie:)

bitwy chociaż trwają krótko to są majestatyczne te z turami jak dla mnie takowe nie są


co do magów i ich problemów z czarowanie podczas gry: Mag powinien przedewszystkim być majestatyczny!!! mag jest osobą, która budzi szacunek! Magami powinni grać ludzie, którzy mają siłę przebicia!

Czemu elfem nie może być ktoś niski i przy sobie a magiem moze być każdy???

Jeśli gram magiem to potrafie tak wpłynąć na atakującego mnie, że USŁYSZY mój czar. A jeśli kogoś krzyk przypomina jakby ktoś mu jaja scisnął to sory, ale nawet twoja mana nie usłyszała ze ją używasz
Avatar użytkownika
Ragnald
 
Posty: 107
Dołączył(a): 14 kwi 2008, o 11:08

Następna strona

Powrót do Zasady

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron