Mechanika - Q&A

Tematy dotyczące mechaniki na konwencie.

Mechanika - Q&A

Postprzez Havock » 29 maja 2016, o 21:56

Hej,

Jako, że na mg@larpfort.pl przesyłane są często pytania związane z tegoroczną mechaniką to postanowiłem założyć tutaj temat na wasze pytania. Postaram się zaglądać tu codzinnie.


Na wstępie odpowiedź na pytanie, które pojawia się najczęściej:

Q: Czy jako człowiek mogę wybrać jedna umiejętność "rasową" z innej cechy niż moja główna (nowa postać)?
A: Wszystkie cechy rasowe są traktowane jako nadrzędne jeżeli chodzi o zasady wyboru umiejętności. Oznacza to, że ludzie jako rasa "wszechstronna" może posiadać jedną umiejętność z dowolnej cechy. Nowa postać może, w związku z tym, posiadać 3 umiejętności z jednej cechy, a tą jedną rasową wybrać z innej. W przypadku innych ras ta "jedna rasowa" jest już przydzielona do odpowiedniej cechy.
I see what you did there...
Avatar użytkownika
Havock
Administrator
 
Posty: 135
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 12:38
Lokalizacja: Kraków

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez Morti » 30 maja 2016, o 12:21

Pytanie do broni palnej. Opis umki mówi:
Potrafisz używać broni palnej. Broń palna
penetruje pancerz i tarcze oraz zadaje 2 obrażenia.
Umiejętność pozwala także na wniesienie maksymalnie
1 broni palnej na grę główną.

Opis umki oburęczność mówi:
Potrafisz korzystać z obu rąk jednocześnie
podczas walki (oręż krótki, jednoręczny lub pistolety
w każdej z rąk).

Czy jest w takim razie możliwość posiadania i używania dwóch pistoletów(jak sugeruje "oburęczność")?
Ogólnie widzę że broń palna została znerfiona w stosunku do pozostałej b. strzeleckiej i zastanawiam się czy robienie funkcjonalnej broni palnej ma przy tej mechanice jakikolwiek sens.
Morti
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30 maja 2016, o 12:15

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez Havock » 30 maja 2016, o 21:58

Oburęczność pozwala używać dwóch pistoletów (jeden w każdej z rąk). Nie oznacza to, że zezwala na wniesienie dodatkowej sztuki.

Umiejętności, które można wykorzystać do wniesienia broni palnej to:
- Biegłość: Broń palna
- Inżynier (jako wynalazek)
- Spadek

Broń palna nie została "znerfiona". Nadal zadaje 2 punkty obrażeń omijające pancerz i tarczę (chyba, że ktoś ma umiejętność "Solidna osłona"). Dodatkowo broń palna nie wymaga teraz tury przeładowywania (jak dawniej) i może być wykorzystywana w każdej fazie strzelców. W skrócie - strzelasz o 100% częściej niż dawniej i zadajesz takie same obrażenia.
I see what you did there...
Avatar użytkownika
Havock
Administrator
 
Posty: 135
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 12:38
Lokalizacja: Kraków

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez docent » 1 cze 2016, o 06:12

broń palna nie wymaga teraz tury przeładowywania (jak dawniej) i może być wykorzystywana w każdej fazie strzelców.

Dostrzegam w tym niespójność w stosunku do podręcznika inżynierii - bowiem w takiej sytuacji modyfikacje "System przeładowania" oraz "System szybkostrzelności" tracą sens. Będzie do tego jakaś poprawka w mechanice?
docent
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 cze 2016, o 06:06

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez Acibuk » 1 cze 2016, o 22:46

Ok, może to głupie pytanie, ale:
Jako postać pierwszoroczna, wybieram tylko z puli "Osobowość". Wybrałem dwie umki z "Osobowości", co pozwala mi wziąć "Utalentowany- Biegłość: Broń Palna". Jako człowiek mogę wybrać umkę rasową z każdej puli. W tym przypadku z "Inteligencji"- "Biurokrata". I teraz pytania:
1. "Biegłość: Broń Palna pozwala mi wnieść broń. Tylko, że mój pistolet nie jest ładowana od przodu, ma specjalną konstrukcję, pozwalającą go załadować- czy mogę go używać pomimo tego, iż nie jestem inżynierem? W inżynierii nie ma takiego mechanizmu i za bardzo nie daje mi to jakiś mechanicznych bonusów. Po prostu pistolet jest "łamany" bo najłatwiej było mi go tak skonstruować. Czy muszę wziąć go jako "Spadek"?
2. Czy wybranie poprzez utalentowanego- "Biegłość: Broń Palna" ze wskazaniem, iż biorę to z puli "Zręczność", pozwala mi na korzystanie z kusz i mieczy (tak jakbym miał wykupioną jedną umkę ze zręczności)?
Acibuk
 
Posty: 67
Dołączył(a): 3 lip 2009, o 10:55
Lokalizacja: Pszów

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez Havock » 2 cze 2016, o 11:03

@Docent:

Masz rację, będzie konieczna drobna poprawka do "Systemu przeładowania". Co do "Systemu szybkostrzelności" to pozostanie tak jak jest - pozwala broni która ma więcej niż jedną lufę strzelić ze wszystkich w ciągu jednej fazy strzelców.

Edit: "System przeładowania" został usunięty.

@Acibuk:
1. Jeżeli Twoja broń ma specjalną konstrukcję to może lepiej wybrać tutaj umiejętność "Spadek". W biegłości chodzi nam bardziej o broń częściej spotykaną. Natomiast jeżeli Twój spadek to broń palna, a nie posiadasz umiejętności "Biegłość: Broń palna" to możesz ją jedynie nosić jako straszak bo nie wiesz jak jej używać.
2. Nie, "Utalentowany" jest nadal traktowany jakby był umiejętnością z cechy "osobowość" niezależnie od tego, z której cechy pochodzi umiejętność, którą wybrałeś.
I see what you did there...
Avatar użytkownika
Havock
Administrator
 
Posty: 135
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 12:38
Lokalizacja: Kraków

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez docent » 12 cze 2016, o 10:27

Nasza frakcja będzie miała w składzie kapłana - takie też było założenie.
Czy ten, który wcieli się w postać musi uprzednio jeszcze jakieś szczegóły warunków swojej postaci skonsultować z MG, czy wystarcza stworzenie postaci w oparciu o indeks objawień i ogólną mechanę, i tylko poziom uzgadnia z MG?
docent
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 cze 2016, o 06:06

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez Havock » 14 cze 2016, o 10:38

@docent

Każda postać czarująca (mag, kapłan, guślarz) musi być ustalona z MG. Jeżeli MG wyrazili zgodę to powinni też poinformować was na jakim poziomie wtajemniczenia jest wasz kapłan. Jeżeli macie takie informacje to tworzycie postać zgodnie z mechaniką i indeksem czarów i objawień.
I see what you did there...
Avatar użytkownika
Havock
Administrator
 
Posty: 135
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 12:38
Lokalizacja: Kraków

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez Lunar » 28 cze 2016, o 08:56

Masz racje :)
Lunar
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 cze 2016, o 08:39

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez anelisa » 18 lip 2016, o 18:32

Szukałam odpowiedzi na to pytanie, dzięki :D
Jak wybielić zęby w domu - szybko i skutecznie
anelisa
 
Posty: 20
Dołączył(a): 4 maja 2016, o 15:39

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez marta » 17 paź 2016, o 14:54

Dzięki za podpowiedź :D
Mango Afrykańskie - działa cuda
marta
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 paź 2016, o 14:50

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez Ayubu » 31 sty 2017, o 20:42

Dzieki wielkie! :D
Ayubu
 
Posty: 1
Dołączył(a): 31 sty 2017, o 20:40

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez Jano87 » 3 lut 2017, o 10:33

No ja również dziękuje.
Jano87
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 lut 2017, o 16:39

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez gadlos » 28 mar 2017, o 20:12

Broń palna nie została "znerfiona". Nadal zadaje 2 punkty obrażeń omijające pancerz i tarczę (chyba, że ktoś ma umiejętność "Solidna osłona").
gadlos
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 mar 2017, o 20:11

Re: Mechanika - Q&A

Postprzez szepalo » 7 kwi 2017, o 19:06

Broń palna nie została "znerfiona". Nadal zadaje 2 punkty obrażeń omijające pancerz i tarczę (chyba, że ktoś ma umiejętność "Solidna osłona").
szepalo
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7 kwi 2017, o 17:47
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Mechanika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość