Strona 1 z 1

Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 1 maja 2016, o 17:25
przez Havock
Drodzy gracze,

Jak co roku publikuje wam listę zmian, które pojawią się w mechanice. W przeciwieństwie do lat poprzednich, zmiany te są ostateczne i na pewno pojawią się w podręcznikach (jak tylko zostaną opublikowane - a, to nastąpi już nie długo).


Larp Fort 2016 – Patch Notes

Mechanika Główna:
• Postacie graczy, którzy zginęli w trakcie rozgrywki i rozpoczynają grę nowymi postaciami zostają oznaczone przy pomocy zielonych pasków (podobnych do pasków zbroi i życia)
• Krasnoludy rasowo otrzymują jedną umiejętność z puli „Krzepa” (nie otrzymują już dodatkowego PW)
• Ilość cech z których gracze mogą wybierać umiejętności jest uwarunkowana przez ilość lat kontynuowania postaci
• Wybrane przez MG postacie (ważne dla fabuły) mogą otrzymać jedną dodatkową „umiejętność aktywowaną”
• Gracze, których historie postaci i/lub stroje zostały wyróżnione mogą otrzymać od MG dodatkowe zasoby (używane podczas rozgrywki) do wykorzystania w grze
• Każda postać rozpoczyna rozgrywkę posiadając trzy umiejętności (+ umiejętność za rasę, o ile rasa daje takową)
• Wyczyny zostały usunięte
• Podczas fazy strzelców można unikać cały czas (nie tylko gdy wypuszczana jest strzała). Nadal nie można odrywać nóg przy uniku
• W związku z wieloma skargami ciosy w twarz są surowo zakazane
• Czas na dobicie wroga w walce został zmniejszony do 5 sekund


Umiejętności:
• Precyzyjny strzał – nowa umiejętność z cechy „Zręczność”
• Tancerz wojny – nowa umiejętność z cechy „Zręczność”
• Arcymistrzowska runa – nowa umiejętność z cechy „Moc”
• Narodzony w mocy – nowa umiejętność z cechy „Moc”
• Przeklęty tom – nowa umiejętność z cechy „Moc”
• Spadek – dostępny teraz jedynie z cechy „Osobowość”
• Stały klient – umiejętność została usunięta
• Alchemia – zmieniono efekt
• Biurokrata – zmieniono efekt
• Dowódca – zmieniono efekt
• Guślarstwo – dodano efekt
• Koncentracja – zmieniono efekt
• Mag bojowy – zmieniono efekt
• Objawiona moc – dodano efekt
• Pancerz mocy – zmieniono wymagania
• Pierwsza pomoc – doprecyzowano efekt
• Płatnerz – zwiększono czas naprawy
• Rzucanie czarów – dodano efekt
• Spadek – zmieniono cechy
• Ślusarz – usunięto jeden z efektów
• Truciciel – dodano efekt
• Twardziel – doprecyzowano efekt
• Utalentowany – zmieniono efekt
• Weteran – zmieniono cechy


Szczegóły zmian umiejętności:
• Alchemia [INT] – Nie pozwala już na tworzenie trucizn
• Arcymistrzowska runa [MOC] - Zasada: Wszystkie runy wykute przez Ciebie mogą być aktywowane dwa razy. Dopiero po drugiej aktywacji zostają zniszczone. Efekty aktywacji nie nakładają się na siebie. Wymagania: Umiejętność „Kowal run” oraz „Mistrz run”
• Biurokrata [INT] - Znasz wzór większości oficjalnych dokumentów używanych w imperium. MG może zdradzić Ci, czy dany dokument jest fałszywy
• Dowódca [OSO] - Możesz przed rozpoczęciem walki (w momencie kiedy zadeklarowana jest akcja ofensywna lub wykonany jest pierwszy cios) rozmieścić podległych sobie graczy. Polecenia mogą im nakazać przemieścić się do trzech kroków we wskazanym przez Ciebie kierunku. Rozkazy mogą być różne dla różnych podgrup – dla przykładu – „Tarczownicy do przodu, Łucznicy w tył”
• Guślarstwo [MOC] – Pozwala na rozpoczęcie gry z czterema posążkami starych bogów.
• Koncentracja [MOC] - Każdego dnia możesz rzucić jedno zaklęcie/objawienie nie wykorzystując komponentu. Bez narażania się na „emanację chaosu”/„karę boga”/„objawienie starych bogów”. Wymagania: Umiejętność „Rzucanie czarów” lub „Objawiona moc” lub „Guślarstwo”
• Mag bojowy [MOC] - Możesz używać każdej broni niewymagającej biegłości. Wymagania: Umiejętność „Rzucanie czarów”
• Narodzony w mocy [MOC] - Zasada: Zwiększasz o jeden limit posiadanych przez ciebie komponentów/stron łaski boga/posążków starych bogów. Wymagania: Umiejętność „Rzucanie czarów” lub „Objawiona moc” lub „Guślarstwo” i jedna dodatkowa umiejętność z cechy „moc”
• Objawiona moc [MOC] – Pozwala na rozpoczęcie gry z czterema stronami łaski bogów
• Pancerz mocy [MOC] – Postacie z umiejętnością „Guślarstwo” mogą wybrać tą umiejętność
• Pierwsza pomoc [INT] – Pozwala odnowić tylko 1 PW
• Płatnerz [INT] – Skórzane zbroje naprawia się 10 minut, a metalowe 15 minut
• Precyzyjny strzał [ZR] - Zasada: Na początku każdej fazy strzeleckiej możesz zadeklarować precyzyjny strzał z łuku. Po deklaracji możesz wykonać tylko jeden strzał (dotyczy tylko łuków i kuszy). Jeżeli trafisz to obrażenia pomijają pancerz. Wymagania: Jedna inna umiejętność z cechy „zręczność”
• Przeklęty tom [MOC] - Zasada: Rozpoczynasz grę posiadając przy sobie „Przeklęty tom”. Jeżeli w trakcie gry jesteś świadkiem rzucania zaklęcia to możesz po zakończeniu walki zapisać to zaklęcie do swojego tomu. Raz dziennie możesz skorzystać z tomu i rzucić jedno z zapisanych w nim zaklęć. Wykorzystanie mocy z tomu kosztuje jeden posążek starego boga. Wymagania: Umiejętność „Guślarstwo”
• Rzucanie czarów [MOC] – Pozwala na rozpoczęcie gry z czterema komponentami do zaklęć danego wiatru magii
• Spadek [OSO] – Umiejętność jest dostępna tylko z puli cechy „Osobowość”
• Ślusarz [ZR] – Umiejętność nie pozwala już na tworzenie zamków
• Tancerz wojny [ZR] - Ilość Twoich PP zostaje powiększona o sumę punktów obrażeń broni, którą trzymasz w rękach (dotyczy tylko broni do walki wręcz i nie bierze pod uwagę dodatkowych efektów magicznych). Wymagania: Leśny elf. Jedna inna umiejętność z cechy „zręczność”.
• Truciciel [ZR] – Pozwala tworzyć trucizny
• Twardziel [KRZ] – Doprecyzowano, że nie trzeba informować innych graczy o tej umiejętności podczas torturowania
• Utalentowany [OSO] - Przy wybraniu tej umiejętności wpisz w nawiasie nazwę innej (dowolnej). Przy wyborze możesz zignorować wszelkie jej wymagania. Posiadasz tą umiejętność.
• Weteran [OSO] – Umiejętność jest dostępna tylko z puli cechy „Osobowość”


Alchemia:
• Z puli dostępnych mikstur usunięto trucizny
• Ilość znanych receptur (na początku gry) zostaje zmniejszona do liczby równej ilości umiejętności z cechy „Inteligencja”
• Receptury są wybierane, a nie losowane


Czary, guślarstwo i kapłaństwo:
• Usunięto opisy czarów dotykowych, czarów zasięgowych niewymagających i wymagających trafienia, rytuałów oraz czarów obszarowych
• Czas rzucania wszystkich zaklęć i objawień jest stały i wynosi jedną turę
• Postacie, które rzuciły objawienie lub zaklęcie w fazie magów mogą teraz poruszać się swobodnie podczas fazy walki
• Zmieniono opis komponentów: Komponenty to elementy, które każdy mag/kapłan musi posiadać. Komponenty magów są formowane z minerałów (każdy wiatr posiada określony minerał). Kapłani używają stron łaski bogów z zapisanymi modlitwami (każdy posiada inne modły), a guślarze korzystają z posążków starych bogów. Bazowo każdy mag/kapłan/guślarz może posiadać do czterech komponentów przy sobie. Ten limit może być zwiększany przy pomocy umiejętności. Każdy z grający magiem/kapłanem/guślarzem gracz musi przygotować na grę ilość komponentów równą jego/jej limitowi (organizatorzy ich nie zapewniają). W rubryce „komponenty” wpisana jest ilość wymagana do rzucenia danego zaklęcia/objawienia oraz potencjalne inne potrzebne przedmioty (podawane w nawiasie)
• Komponenty do zaklęć lub objawień odnawiane są poprzez rytuały
• Podczas fazy magów każdy mag, kapłan i guślarz musi zanotować, które zaklęcia rzucił. Taką listę następnie przekazuje MG. MG odbiera tyle komponentów ile wynosi suma kosztów zaklęć/objawień. Jeżeli gracz nie posiada tylu to naraża się na „emanację chaosu” (magowie), „karę bogów” (kapłani) lub „objawienie starych bogów” (guślarze)

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 18 lip 2016, o 18:34
przez anelisa
Przydatne informacje ;)

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 9 wrz 2016, o 17:29
przez coco98961
Owszem, przydały mi się.

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 9 wrz 2016, o 21:12
przez arone9
Mi również

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 3 paź 2016, o 18:04
przez kasiakacha7657
Bardzo ciekawe informacje.

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 17 paź 2016, o 14:55
przez marta
Na pewno te informacje się przydadzą :D

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 10 lis 2016, o 08:56
przez Sławian67
To racja, są to ważne informacje.

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 2 gru 2016, o 09:02
przez Natsume33
Noo ważne i do tego przydadzą sę nie jednej osobie.

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 16 gru 2016, o 09:48
przez Ponti433
Ja tam lubie własnie wchodzi na fora i dowiedzieć się różnych informacji.

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 18 sty 2017, o 16:18
przez Pawe411
No od tego są wkońcu fora.

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 20 sty 2017, o 15:15
przez Ryasu
ale racja.. przydatne info ;)

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 22 sty 2017, o 16:06
przez Torethal
Dobre zmiany :) W zeszłym roku był najlepszy konwent na jakim byłem.

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 22 lut 2017, o 12:12
przez julian45
według mnie zmiany są małe

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 6 mar 2017, o 14:19
przez jurek85
dobrze ze te zmiany nastąpiły

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

PostNapisane: 17 maja 2017, o 06:29
przez piotr442
bardzo dobre są te zmiany