Mechanika - Zmiany w 2016

Tematy dotyczące mechaniki na konwencie.

Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez Havock » 1 maja 2016, o 17:25

Drodzy gracze,

Jak co roku publikuje wam listę zmian, które pojawią się w mechanice. W przeciwieństwie do lat poprzednich, zmiany te są ostateczne i na pewno pojawią się w podręcznikach (jak tylko zostaną opublikowane - a, to nastąpi już nie długo).


Larp Fort 2016 – Patch Notes

Mechanika Główna:
• Postacie graczy, którzy zginęli w trakcie rozgrywki i rozpoczynają grę nowymi postaciami zostają oznaczone przy pomocy zielonych pasków (podobnych do pasków zbroi i życia)
• Krasnoludy rasowo otrzymują jedną umiejętność z puli „Krzepa” (nie otrzymują już dodatkowego PW)
• Ilość cech z których gracze mogą wybierać umiejętności jest uwarunkowana przez ilość lat kontynuowania postaci
• Wybrane przez MG postacie (ważne dla fabuły) mogą otrzymać jedną dodatkową „umiejętność aktywowaną”
• Gracze, których historie postaci i/lub stroje zostały wyróżnione mogą otrzymać od MG dodatkowe zasoby (używane podczas rozgrywki) do wykorzystania w grze
• Każda postać rozpoczyna rozgrywkę posiadając trzy umiejętności (+ umiejętność za rasę, o ile rasa daje takową)
• Wyczyny zostały usunięte
• Podczas fazy strzelców można unikać cały czas (nie tylko gdy wypuszczana jest strzała). Nadal nie można odrywać nóg przy uniku
• W związku z wieloma skargami ciosy w twarz są surowo zakazane
• Czas na dobicie wroga w walce został zmniejszony do 5 sekund


Umiejętności:
• Precyzyjny strzał – nowa umiejętność z cechy „Zręczność”
• Tancerz wojny – nowa umiejętność z cechy „Zręczność”
• Arcymistrzowska runa – nowa umiejętność z cechy „Moc”
• Narodzony w mocy – nowa umiejętność z cechy „Moc”
• Przeklęty tom – nowa umiejętność z cechy „Moc”
• Spadek – dostępny teraz jedynie z cechy „Osobowość”
• Stały klient – umiejętność została usunięta
• Alchemia – zmieniono efekt
• Biurokrata – zmieniono efekt
• Dowódca – zmieniono efekt
• Guślarstwo – dodano efekt
• Koncentracja – zmieniono efekt
• Mag bojowy – zmieniono efekt
• Objawiona moc – dodano efekt
• Pancerz mocy – zmieniono wymagania
• Pierwsza pomoc – doprecyzowano efekt
• Płatnerz – zwiększono czas naprawy
• Rzucanie czarów – dodano efekt
• Spadek – zmieniono cechy
• Ślusarz – usunięto jeden z efektów
• Truciciel – dodano efekt
• Twardziel – doprecyzowano efekt
• Utalentowany – zmieniono efekt
• Weteran – zmieniono cechy


Szczegóły zmian umiejętności:
• Alchemia [INT] – Nie pozwala już na tworzenie trucizn
• Arcymistrzowska runa [MOC] - Zasada: Wszystkie runy wykute przez Ciebie mogą być aktywowane dwa razy. Dopiero po drugiej aktywacji zostają zniszczone. Efekty aktywacji nie nakładają się na siebie. Wymagania: Umiejętność „Kowal run” oraz „Mistrz run”
• Biurokrata [INT] - Znasz wzór większości oficjalnych dokumentów używanych w imperium. MG może zdradzić Ci, czy dany dokument jest fałszywy
• Dowódca [OSO] - Możesz przed rozpoczęciem walki (w momencie kiedy zadeklarowana jest akcja ofensywna lub wykonany jest pierwszy cios) rozmieścić podległych sobie graczy. Polecenia mogą im nakazać przemieścić się do trzech kroków we wskazanym przez Ciebie kierunku. Rozkazy mogą być różne dla różnych podgrup – dla przykładu – „Tarczownicy do przodu, Łucznicy w tył”
• Guślarstwo [MOC] – Pozwala na rozpoczęcie gry z czterema posążkami starych bogów.
• Koncentracja [MOC] - Każdego dnia możesz rzucić jedno zaklęcie/objawienie nie wykorzystując komponentu. Bez narażania się na „emanację chaosu”/„karę boga”/„objawienie starych bogów”. Wymagania: Umiejętność „Rzucanie czarów” lub „Objawiona moc” lub „Guślarstwo”
• Mag bojowy [MOC] - Możesz używać każdej broni niewymagającej biegłości. Wymagania: Umiejętność „Rzucanie czarów”
• Narodzony w mocy [MOC] - Zasada: Zwiększasz o jeden limit posiadanych przez ciebie komponentów/stron łaski boga/posążków starych bogów. Wymagania: Umiejętność „Rzucanie czarów” lub „Objawiona moc” lub „Guślarstwo” i jedna dodatkowa umiejętność z cechy „moc”
• Objawiona moc [MOC] – Pozwala na rozpoczęcie gry z czterema stronami łaski bogów
• Pancerz mocy [MOC] – Postacie z umiejętnością „Guślarstwo” mogą wybrać tą umiejętność
• Pierwsza pomoc [INT] – Pozwala odnowić tylko 1 PW
• Płatnerz [INT] – Skórzane zbroje naprawia się 10 minut, a metalowe 15 minut
• Precyzyjny strzał [ZR] - Zasada: Na początku każdej fazy strzeleckiej możesz zadeklarować precyzyjny strzał z łuku. Po deklaracji możesz wykonać tylko jeden strzał (dotyczy tylko łuków i kuszy). Jeżeli trafisz to obrażenia pomijają pancerz. Wymagania: Jedna inna umiejętność z cechy „zręczność”
• Przeklęty tom [MOC] - Zasada: Rozpoczynasz grę posiadając przy sobie „Przeklęty tom”. Jeżeli w trakcie gry jesteś świadkiem rzucania zaklęcia to możesz po zakończeniu walki zapisać to zaklęcie do swojego tomu. Raz dziennie możesz skorzystać z tomu i rzucić jedno z zapisanych w nim zaklęć. Wykorzystanie mocy z tomu kosztuje jeden posążek starego boga. Wymagania: Umiejętność „Guślarstwo”
• Rzucanie czarów [MOC] – Pozwala na rozpoczęcie gry z czterema komponentami do zaklęć danego wiatru magii
• Spadek [OSO] – Umiejętność jest dostępna tylko z puli cechy „Osobowość”
• Ślusarz [ZR] – Umiejętność nie pozwala już na tworzenie zamków
• Tancerz wojny [ZR] - Ilość Twoich PP zostaje powiększona o sumę punktów obrażeń broni, którą trzymasz w rękach (dotyczy tylko broni do walki wręcz i nie bierze pod uwagę dodatkowych efektów magicznych). Wymagania: Leśny elf. Jedna inna umiejętność z cechy „zręczność”.
• Truciciel [ZR] – Pozwala tworzyć trucizny
• Twardziel [KRZ] – Doprecyzowano, że nie trzeba informować innych graczy o tej umiejętności podczas torturowania
• Utalentowany [OSO] - Przy wybraniu tej umiejętności wpisz w nawiasie nazwę innej (dowolnej). Przy wyborze możesz zignorować wszelkie jej wymagania. Posiadasz tą umiejętność.
• Weteran [OSO] – Umiejętność jest dostępna tylko z puli cechy „Osobowość”


Alchemia:
• Z puli dostępnych mikstur usunięto trucizny
• Ilość znanych receptur (na początku gry) zostaje zmniejszona do liczby równej ilości umiejętności z cechy „Inteligencja”
• Receptury są wybierane, a nie losowane


Czary, guślarstwo i kapłaństwo:
• Usunięto opisy czarów dotykowych, czarów zasięgowych niewymagających i wymagających trafienia, rytuałów oraz czarów obszarowych
• Czas rzucania wszystkich zaklęć i objawień jest stały i wynosi jedną turę
• Postacie, które rzuciły objawienie lub zaklęcie w fazie magów mogą teraz poruszać się swobodnie podczas fazy walki
• Zmieniono opis komponentów: Komponenty to elementy, które każdy mag/kapłan musi posiadać. Komponenty magów są formowane z minerałów (każdy wiatr posiada określony minerał). Kapłani używają stron łaski bogów z zapisanymi modlitwami (każdy posiada inne modły), a guślarze korzystają z posążków starych bogów. Bazowo każdy mag/kapłan/guślarz może posiadać do czterech komponentów przy sobie. Ten limit może być zwiększany przy pomocy umiejętności. Każdy z grający magiem/kapłanem/guślarzem gracz musi przygotować na grę ilość komponentów równą jego/jej limitowi (organizatorzy ich nie zapewniają). W rubryce „komponenty” wpisana jest ilość wymagana do rzucenia danego zaklęcia/objawienia oraz potencjalne inne potrzebne przedmioty (podawane w nawiasie)
• Komponenty do zaklęć lub objawień odnawiane są poprzez rytuały
• Podczas fazy magów każdy mag, kapłan i guślarz musi zanotować, które zaklęcia rzucił. Taką listę następnie przekazuje MG. MG odbiera tyle komponentów ile wynosi suma kosztów zaklęć/objawień. Jeżeli gracz nie posiada tylu to naraża się na „emanację chaosu” (magowie), „karę bogów” (kapłani) lub „objawienie starych bogów” (guślarze)
I see what you did there...
Avatar użytkownika
Havock
Administrator
 
Posty: 135
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 12:38
Lokalizacja: Kraków

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez anelisa » 18 lip 2016, o 18:34

Przydatne informacje ;)
Jak wybielić zęby w domu - szybko i skutecznie
anelisa
 
Posty: 20
Dołączył(a): 4 maja 2016, o 15:39

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez coco98961 » 9 wrz 2016, o 17:29

Owszem, przydały mi się.
coco98961
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 wrz 2016, o 17:21

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez arone9 » 9 wrz 2016, o 21:12

Mi również
arone9
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 wrz 2016, o 20:16

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez kasiakacha7657 » 3 paź 2016, o 18:04

Bardzo ciekawe informacje.
kasiakacha7657
 
Posty: 1
Dołączył(a): 3 paź 2016, o 18:01

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez marta » 17 paź 2016, o 14:55

Na pewno te informacje się przydadzą :D
Mango Afrykańskie - działa cuda
marta
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 paź 2016, o 14:50

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez Sławian67 » 10 lis 2016, o 08:56

To racja, są to ważne informacje.
Sławian67
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 lis 2016, o 10:10

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez Natsume33 » 2 gru 2016, o 09:02

Noo ważne i do tego przydadzą sę nie jednej osobie.
Natsume33
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 gru 2016, o 09:00

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez Ponti433 » 16 gru 2016, o 09:48

Ja tam lubie własnie wchodzi na fora i dowiedzieć się różnych informacji.
Ponti433
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15 gru 2016, o 14:08

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez Pawe411 » 18 sty 2017, o 16:18

No od tego są wkońcu fora.
Pawe411
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 sty 2017, o 10:47

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez Ryasu » 20 sty 2017, o 15:15

ale racja.. przydatne info ;)
Ryasu
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 sty 2017, o 15:13

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez Torethal » 22 sty 2017, o 16:06

Dobre zmiany :) W zeszłym roku był najlepszy konwent na jakim byłem.
Torethal
 
Posty: 1
Dołączył(a): 22 sty 2017, o 15:56

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez julian45 » 22 lut 2017, o 12:12

według mnie zmiany są małe
julian45
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 lut 2017, o 12:10

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez jurek85 » 6 mar 2017, o 14:19

dobrze ze te zmiany nastąpiły
jurek85
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6 mar 2017, o 13:58

Re: Mechanika - Zmiany w 2016

Postprzez piotr442 » 17 maja 2017, o 06:29

bardzo dobre są te zmiany
piotr442
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17 maja 2017, o 06:20

Następna strona

Powrót do Mechanika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron