Strona 1 z 3

Mechanika 2012

PostNapisane: 10 maja 2012, o 06:15
przez Maska
Witam!

przedstawiamy Wam tegoroczną mechanikę gry głównej na Forcie

http://www.larpfort.pl/mechanika

zanim zasypiecie nas pytaniami przeczytajcie mechane wraz z komentarzem ;)

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 30 maja 2012, o 14:42
przez kitsune
Czy to co jest zawarte w Inzynierii jest wiazace i nic innego nie mozna z Weird Science wprowadzic do gry?
Czy tez mozna wymyslic swoje zwariowane wynalazki i przedstawic do aprobaty przed gra?

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 31 maja 2012, o 00:55
przez Sanath
Oczywiscie, ze mozna. Im wynalazek siekawszy i lepiej wykonany tym wieksza szansa na zatwierdzenie ;).

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 1 cze 2012, o 06:17
przez Maska
kto sie szarpnie na skavena i zbuduje miotacz spacz-ognia? ;)

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 1 cze 2012, o 10:16
przez kitsune
Jeden Skaven to by chyba dlugo nie pozyl, nawet z miotaczem warpfire.
Choc faktem jest ze klan Skryre to moj ulubiony.

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 1 cze 2012, o 17:13
przez Maska
kozakowi z miotaczem dałbym nawet respa :D

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 2 cze 2012, o 00:12
przez kitsune
wez nie kus bo przyjade i wypale cale Reinsfeld skavenskim napalmem. :)Nie mowiac o spacz granatach,spacz minach, spacz snajperce i na koniec spacz bombie neutronowej ktorej nawet nekrusy nie przetrwaja. ;)

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 4 cze 2012, o 22:20
przez Angus
Ja mam tylko jedno pytanie do mechaniki - dlaczego, żeby być mordercą, trzeba być poszukiwanym? Wiem, że tak już było, ale było ch***wo. I wiem, że już o tym gadaliśmy, ale nic z tego nie wynikło :P O dobrym mordercy nikt nie powinien wiedzieć, że nim jest (no, może poza pracodawcami). Z tego wynika, że będziemy mieli na Forcie samych chujowych morderców, którzy od strzału podpierdalają, straż ma ich na oku, wydają się podejrzani a i niekiedy ich podobizna wisi w karczmie, itp. itd. Tacy mordercy z reguły nie żyją długo. Nie lepiej było po prostu zwiększyć koszt tej umiejętnościo-profesji? tak, żeby byle kto, kto nie ma lepszego pomysłu, najpierw się dobrze nad tym zastanowił?

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 5 cze 2012, o 08:11
przez Maska
tak tak, znamy temat i jesteśmy podobnego zdania ALE:
jaby nie było wymagania Pozsukiwanego dla tej umki to uwieżmi że 90% postaci poza premiówkami biegałaby z tą umką ;)
co sięs tanie z Morderstwem do przyszłego roku czas pokaże

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 13 cze 2012, o 11:09
przez kosma
Znalazłem wam bug w mechanie. W Inżynierii przy opisie gogli widnieje adnotacja, że dają umkę Celny strzał, której nie ma na liście umek.

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 13 cze 2012, o 14:12
przez Maska
fakt, Precyzyjny powinno być
dzieki ;)

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 14 cze 2012, o 07:28
przez Angus
Jo! Mam jeszcze jedno pytanie (nie, nie o mordestwa :p). Zeby w jednej turze strzelac i walczyc trza miec umke. A co sie dzieje, jak skonczy mi sie amunicja? Moge np odrzucic kusze po oddaniu strzalu i w kolejnej turze walczyc w fazie wojownikow?

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 14 cze 2012, o 13:10
przez Egil
Magowie ognia

Zamiast feniksa Przypalenie ... 1 HP dla człowieka na skalpie, można też tym torturować i naznaczać. K 1 Tury 1 dotykowy
Ciepło jest za słabe

Azyr zamiast umagicznienia dać Wróżba w końcu oni zarabiają w młotku na wróżbach i wieszczeniu 1 minuta < max 1 czar na 1h Czar odpowiada na pytanie Tak, Nie, Nie wiem ( coś blokuje czar ... bogowie, Magia itd.) Nie wiem opcja 2 ( rytuał na odpierdol MG uwala koszt X2 w PM i czar milczy )

CHAMON No to magowie metalu więc

Kształtowanie Metalu zamiast ZAPOMNIENIA Naprawa pancerzy ale tylko metalowych i broni 1M zawsze + 1 za P.P każdy Naprawa broni 2 broń krótka 3 za normalną a 4 za tarcze i oburęczna broń /czas 3 T czar dotykowy/
Umagicznienie Zbroi za uciszenie. Dodatkowy Pasek zbroi tymczasowy którego po zbiciu nie da się przywrócić w tradycyjny sposób ( na pancerze metalowe tylko)
Koszt 3 czas 10 minut.
Umagicznienie zamiast tarczy mocy bo tu lepiej pasuje niż u Astromantów.
Zamiast Letargu dałbym właśnie korozję ... Na odległość wskazany przedmiot PM 3 czas tura nie uszkadza Pancerzy nie metalowych i broni np Drewniana Maczuga.

Hysh ... Niewidzialność nie pasuje Dałbym albo leczenie ( Dotykowy 2 tury leczy za 2 M 1 HP) albo ( Leczniczy krąg 5 minut + odgrywanie usuwa chorobę lub truciznę z ciała 50 % szansy koszt 3) Lub Dotyk Hysh dotykowy , paraliżuje istotę chaosu ( skawen, czempion chaosu, zwierzoczłek itd demona )
Czas Tura koszt 3 + 1 za ilość tur jaką ma być sparaliżowana postać.

Nekromancja ... Zamiast Korozji dałbym osłabienie Czas t koszt 2 wskazany przeciwnik nie może biegać i jest tak słaby że nie zadaje obrażeń przez jedną turę.
Reszta jest Ok Nie czepiam się ale skoro to świat młotka niech magia też będzie młotkowska ot żeby czarodzieje mieli coś z klimatu kartkowego systemu. Ale szacun dla tych co zrobili w końcu wiatry magii idea zacna i mnie się podoba. Tylko polecam częściej sięgać po podręcznik z młotka 2 lub podręcznik do magów też z młotka 2 bo niektóre czary po prostu nie pasują do kolegiów do jakich je przydzielono co zjebie graczom klima cenie w grze... Ba i kolegium metalu bez ani jednego czaru metalu? To było juz dziwne i to bardzo ... więc jak oni maja zarabiać te swoje fortuny ;) Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 14 cze 2012, o 14:33
przez Maska
Jo! Mam jeszcze jedno pytanie (nie, nie o mordestwa :p). Zeby w jednej turze strzelac i walczyc trza miec umke. A co sie dzieje, jak skonczy mi sie amunicja? Moge np odrzucic kusze po oddaniu strzalu i w kolejnej turze walczyc w fazie wojownikow?


tak, ale broń białą zaczynasz wyciągać dopiero po rozpoczęciu tury wojowników.


@Egil
przyjdzie czas na dodatkowe zakęcia i doprecyzowanie dziedzin
póki co w tym roku testujemy jak się w ogóle sprawdzi nowy podział magii
w przyszłym roku będziemy dopracowywać te rzeczy ergo:
deal with it ;)

osobiście wole podział magii wg 1ed, ale nawet ja muszę czasem ustąpić dziadowskim trendom :P

Re: Mechanika 2012

PostNapisane: 14 cze 2012, o 15:47
przez Egil
Może, ale jak był brak było magii użytkowej, tak jest brak nadal. Nie wiem ale nie lubię ,konwencji RPG gdzie magowie to chodzące wieże bojowe, ciskające puki mają manę we wroga osłabienia, na swoich buffy, a tak ogólnie to paląc wszystko czarami bojowymi. Brak mi zaklęć użytkowych, takich do zarabiania kasy, bo niewielu jest było i będzie bitewnych magów, którzy jak piromancji idą z armiami Imperium. Mag jak alchemik siedzieć powinien na dupie i czarować coś na handel, jak jednorazowe amulety szczęścia, odczyniać uroki guślarzy , wróżyć, zaklinać broń. itd. Ktoś powie od wyrobnictwa są kowale i rzemieślnicy... Ja powiem jak cię stać idź do maga, on cię uleczy, naprawi zbroje, sprzeda amulet , zaklnie broń ... Ale za cenę i to ogromną tyle że szybciej niż inni ... jak cię nie stać idź do rzemieślnika czy medyka i czekaj w chuj lub liż buty kapłanowi a może, jeśli będzie miał dobry dzień i będziesz wiernym jego boga i to dobrym ześle, ci ociupinkę mocy jego boga bo wiadomo modlitw się nie nadużywa. Gdyby zwoju mógł użyć każdy, o to by był cacuś taki mag metalu spisał by na zwoju czar tarcza mocy, dał wojowi a ten użył by go sobie przed bitwą i co ? ot 1-2 PZ więcej by miał zależnie od ilości Many wojownika. A tak co mag ma na Handelek się pytam? sami zachęcacie magów żeby ze swoimi czarami zamiast siedzieć na dupie szli do bitwy. Więc się potem burzą wojownicy o przesycie magii w turach. Ja mówię, dajcie magom co magiczne być powinno a Wojom co do wojów przynależy- czyli bitwy i walkę czary jak :
przekształcenie metalu
metoda prób i błędów
prawo logiki
poznanie tajemnic

Luka w pamięci



wróżba
mowa ptaków
klątwa
lokalizacja

przypalenie ratuje umierających od wykrwawiania się
ognisty posmak wzmacnia alkohol fabularnie

Słowa pociechy lecza obłęd np.

klątwa złodziei grobowców coś się wymyśli
pukając do wrót Mora ( zaświatów) odp tak - nie
Ostatnie słowa 6 ostatnich słów

Uzdrowienie leczysz ranę pasek np
krąg uzdrowienia leczysz choroby i trucizny usuwasz
siła prawdy przekonujesz tłum
Oczy prawdy widzisz iluzje
Natchnienie Wiedza na jakiś temat
Błogosławieństwo Hysh U cieli ci rękę ? spoko naprawimy. 100% leczy np HP usuwa choroby albo trucizny.


Sen zimowy: jak wasz letarg ale na dowolną osobę która się na to godzi

fermentacja: Czarodziej może wnosić na teren gry alkohol lub fabularnie go produkować
czytanie śladów: Pytanie do MG gdzie polazła ta banda orków np

ziemia karmicielka np fabularnie mag pozyskuje papu z ziemi i idzie do mg po jedzenie
szept rzeki: Wróżba z wody
rozkwitanie: produkuje składniki do eliksirów z ziemi np
szum drzew: wróżba z drzewnego szumu
siła natury : leczy z chorób
( niektórych czarów nie wymieniłem bo już są np czary iluzjonisty jak iluzja i zmiany wyglądu, niewidzialności itd)
Te czary użytkowe zapewniały kasę i to konkretną szczególnie hierofanta miał przydatne zaklęcia i czarodziej Ametystu a tu ... Nic bida widocznie jak co roku pozbawieni możliwości zarobkowej magowie wylegną na trakt by razić swą magią bogu ducha winne Orki, gobliny i inne biedne istoty jak wraże armie.