Mechanika 2012

Re: Mechanika 2012

Postprzez Maska » 14 cze 2012, o 16:06

napisz mi po konie bo na prawde teraz nie mam na to czasu, sorry
tak jak mówiłem, poprawki będziemy wprowadzać na przyszły rok po sprawdzeniu jak to chodzi w tym roku

poza tym, dalej istnieje magia rytualna, która pozwala kombinować ile wlezie i tworzyć prawie dowolne efekty każdemu magowi
rytualizm jest najpotężniejszą bronią maga, ale większość graczy musi mieć wszystko podane na piśmie bo jsk przychodzi do myślenia to miękną ;)
Sagie baby, konserwy i death metal bez przerwy
Avatar użytkownika
Maska
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 30 maja 2008, o 21:52
Lokalizacja: Rybnik

Re: Mechanika 2012

Postprzez kitsune » 14 cze 2012, o 20:43

A jusci ze rytualami mozna zrobic rzeczy kos.miczne. :)Tylko troche tzeba wysilic wyobraznie. Juz ja dopilnuje zeby nasza szamanka miec rytualna magia. :) Moja zupa plus jej rytuala oj my ugotowac cale
Reinsfeld!
Avatar użytkownika
kitsune
 
Posty: 120
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 09:53
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mechanika 2012

Postprzez Havock » 15 cze 2012, o 15:18

@Egil

Miło mi, że tak bardzo wkręciłeś się w mechanikę czarów. Jakkolwiek forum to nie jest zbyt dobre miejsce na wysyłanie nam propozycji (i to tak skomplikowanych). Jeżeli mógłbyś to spisać w bardziej czytelnej wersji i podesłać na maila MG lub do mnie (napis PW do mnie to podeśle e-mail) to byłbym bardzo wdzięczny.

Parę uwag do tego co napisałeś:

1. Mocno naciskasz na to, żeby magowie mieli sposoby na zarabianie pieniędzy. Naszym zamiarem nie jest robić z magów maszynki do wytwarzania pieniędzy

2. Wszystkie czary leczące, utrzymujące przy życiu są celowo pominięte u magów. Chcemy żeby leczeniem i wspomaganiem zajmowali się kapłani, a nie magowie.

3. Wiele czarów które opisujesz wymagają obecności i przygotowania MG. Rozumiem, że w przypadku sesji RPG gdzie jedzenie, mikstury, etc. są wyimaginowane mogłoby to przejść, ale w przypadku LARPa nie możemy mieć MG z plecakiem pełnym jedzenia, mikstur, etc. gotowym na wręczenie każdemu magowi który rzuci takie, a nie inne zaklęcie.

4. Wspominasz że jest bardzo mało czarów użytkowych, ale z chęcią zamieniłbyś np. Letarg na Korozję (czyli czar użytkowy na czar bojowy). Chce tylko podkreślić, że czar użytkowy =/= czar dający kasę.

5. Piszesz "sami zachęcacie magów żeby ze swoimi czarami zamiast siedzieć na dupie szli do bitwy". W porównaniu do zeszłych lat znacznie zmienił się współczynnik czarów ofensywnych do użytkowych (dodatkowo patrz punkt 4 tego posta).

6. O ile rozumiem wiele z czarów które tutaj zaproponowałeś są z podręcznika WH2 (nie czytałem go nigdy w polskiej wersji). W naszej magii nie chodzi o skopiowanie tych czarów z lekkimi podciągnięciami żeby pasowało.

7. Już teraz widzę parę kombinacji zaklęć z tych które zaproponowałeś które w połączeniu z innymi z naszej mechaniki dają olbrzymi dysbalans (rozkaz umysłu + sen zimowy, a potem dobicie mieczem).

8. Po raz kolejny wiele z Twoich propozycji wymaga obecności lub wszechwiedzy mistrza gry (np. czytanie śladów). Pojawia się problem kiedy MG nie wie gdzie poszli (bo często jest to wręcz niemożliwe do zgadnięcia). Poza tym spowodowałoby to sytuację w której MG musi ciągle odpowiadać na pytania magów, a uwierz, że nie jest on tylko od tego.

9. Proponujesz zamianę "feniksa" na "przypalenie". Mi akurat przypalenie kompletnie się nie podoba, a też odbiega od głównego zamysłu tej szkoły magii, a podoba mi się feniks. Innym może nie podobać się i to i to, a innym podobać wszystko. Chodzi o zachowanie pewnego założenia które mamy dla danej szkoły - i tak np. Aqushy który specjalizuje się w walce i magii ofensywnej nagle w swojej dziedzinie dostaje zaklęcie leczące. To nie jest coś co typowy Kowalski oczekuje wybierając maga wojny, a też rozbija cały klimat jaki szkoła ma reprezentować.

10. Chamon... Pozwól że przytoczę krótki opis:

Chamon jest Wiatrem logiki i eksperymentu. Umożliwia splatanie czarów związanych z ochroną i inspiracją- począwszy od wyostrzania zmysłów, a skończywszy na leczeniu umysłu z obłędu (bowiem to pierwsze zazwyczaj pociąga za sobą drugie). Tak zwani Złoci Czarodzieje, korzystający z energii Chamon, znani są ze swojego logicznego podejścia do życia. Charakteryzuje ich ostry cynizm oraz naukowe, dedukcyjne podejście do każdego zagadnienia.


Nie zaprzeczam, że magowie Chamon zajmują się transmutację, ale też nie oznacza to, że magowie Chamon zajmują się tylko tym. Magia Chamon jako jedyna nie posiada zaklęć ofensywnych, ale dzięki logicznemu i szybkiemu myśleniu może coś osiągnąć nawet w walce czy tam w szybkim zarabianiu pieniędzy.

11. (Obiecuje, że ostatni) Magia nie ma polegać na ciągłej walce czy szybkiemu zarabianiu pieniędzy. Mechanika magii w tym roku posiada wiele ukrytych elementów nad którymi naprawdę trzeba przysiąść żeby zrozumieć ich działanie i możliwości. Moim zamiarem było odseparowanie magów którzy chcą rzucać jedno zaklęcie i czuć się fajnie, od tych którzy będą kombinowali z tym co otrzymali i osiągną o wiele więcej niż ci poprzedni. Widzę, że magia Cię ciekawi, ale bardzo boli Cię, że nie jest identyczna z tym co widzisz w podręczniku do Warhammer'a - nie o to chodziło. Proponuje Ci natomiast zasiąść przed mechaniką czarów i zacząć kombinować (i to nie tylko wewnątrz jednej szkoły).

Mam nadzieję, że nie odbierzesz moich komentarzy negatywnie bo nie taki był mój zamiar i jak wspominałem na początku - spisz swoje propozycje, a na pewno w przyszłym roku wezmę je pod uwagę.
I see what you did there...
Avatar użytkownika
Havock
Administrator
 
Posty: 135
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 12:38
Lokalizacja: Kraków

Re: Mechanika 2012

Postprzez kuziol » 21 cze 2012, o 08:05

Dobrze gada dać mu browara. Bez urazy ale jakoś na larpie średnio podoba mi się pomysł by zebrało się hmm 3 magow i dopasowalo się tak by zastąpić inne profesje takie jak cyrulikow kowali tropicieli czy nawet oberzystow. Po co by wtedy komu kowal kujacy godzinami jak mag by to zrobił w minutę itd itp. W rzeczywistości wygladalO by to tak ze wychodzi ekipa z miasta (przykład) tropi ze śladów inna mniejsza ekipę , klepie im miche wojakami i piorunami z nieba, a 5 minut pózniej wszyscy zdrowi i już naprawieni szukają następnej zaczepki. Rok temu podobało mi się jak szliśmy z Kosma, orki nam trochę wklepaly, musieliśmy uważać na paski życia, paski zbroi, czasem chciało się już jak najszybciej gdzieś dojść aby wypoczac modlac się by jeszcze kogoś nie spotkać :) sorry za błędy itp ale pisze z komórki
Avatar użytkownika
kuziol
 
Posty: 108
Dołączył(a): 30 kwi 2010, o 19:17
Lokalizacja: Isleworth

Re: Mechanika 2012

Postprzez kuziol » 21 cze 2012, o 09:00

Miałbym tu jeszcze jedna rzecz dla MG jeśli chodzi o mechane, wiem ze niechętnie cokolwiek zmieniacie ale może warto by się bliżej przyjrzeć inzynierowi chyba ze coś przeoczylem. Mianowicie prawie brak umek dla uczonych którzy nie są magami bądź lekarzami, no ale już to pomijając bo i tak by nie było inżyniera na nie stać. Chodzi mi o koszty by zostać inżynierem. Jeżeli nie jesteś postacią wieloletnia to ogólnie można by zapomnieć o mistrzu inzynierze. Mianowicie droga uczonego 4pd inżynier mistrz 8 czytanie i pisanie 2, niby lepszymi inzynierami są krasnoludy niż ludzie ale to właśnie ludzie maja pojętność i dodatkowe 3pd co mogą wydać na patenty, krasnoludowi zostaje krzepa która z droga uczonego ma się troszkę nijak. Dochodzi do tego umka wiedza która według opisu może być wykorzystana do zakupu czarów a nie patentów. Zakładając ze dostanie się za historie 2-3 punkty za strój średnio następne 3 punkty, to tak naprawdę krasnoludzkiemu mistrzowi inżynierii zostaje punktów na 1 mistrzowski patent i tyle, człowiek może jeszcze coś tam wykombinowac dobierając jakaś wadę, biorąc czeladnika ma się tak naprawdę niewiele wiecej, tak więc nie ma bardzo co nawet nad swoimi patentami co myśleć. Przejrzyjcie raz jeszcze te profesje bo trochę jednak zniechęca, bo super... mogę być mistrzem inżynierem wiedzącym duchy i umiejacym czytać i na tym się zabawa kończy :) Nie żebym marudzil, mogę grać nawet bez umek bo przyjeżdżam po prostu miło z wami czas spędzić, ale może dałoby się tego inżyniera nieco zbalansowac, bo jak mi jaki człowiek inżynier wyskoczy lepszy od krasnoluda to ja chce zostać elfem
Avatar użytkownika
kuziol
 
Posty: 108
Dołączył(a): 30 kwi 2010, o 19:17
Lokalizacja: Isleworth

Re: Mechanika 2012

Postprzez Maska » 21 cze 2012, o 13:47

jak chodzi o wszechstronny mag-team to mam wrażenie że czasem się ludziom udzielają rozwiązania z takich gier jak Diablo, WoW czy jeszcze jakiś inny plew, ale to tylko moja opinia ;)

co do inżynierów to powiem Ci że pomysł z Wiedzą jest całkiem ciekawy i właśnie w tym momencie zastanawiam się jakim cudem nie wpadliśmy na to jeszcze z Kiciakiem...
kwestia ras wygląda następująco: Krasnoludy są niesamowitymi rzemieślnikami i wynalazcami, ale w tradycyjnym tych słów znaczeniu. dopiero ludzcy Inżynierowie rozszerzyli sztukę inżynieryjną o te wszystkie mniej lub bardziej widowiskowe wichajstry, zwisy i inne ustrojstwa. inżynieria, taka jak ujęta jest u nas, jest sztuką przedstawiającą typowo ludzki pociąg do nowego, zmian i śmiałych eksperymentów. mało krasnoludów wybiera ten typ inżynierii przez wzgląd na swoje ortodoksyjne podejście do rzemiosła
Sagie baby, konserwy i death metal bez przerwy
Avatar użytkownika
Maska
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 30 maja 2008, o 21:52
Lokalizacja: Rybnik

Re: Mechanika 2012

Postprzez kuziol » 21 cze 2012, o 18:57

no zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie, oblecialem dzisiaj wszystkie charity shopy i wiocha jak diabli, skonczy sie na tym ze w tym roku za stroj dostane 0 i nawet na jeden patent nie bedzie hehehehe :) Spadam do roboty, do potem.
Avatar użytkownika
kuziol
 
Posty: 108
Dołączył(a): 30 kwi 2010, o 19:17
Lokalizacja: Isleworth

Re: Mechanika 2012

Postprzez michas0019 » 28 cze 2012, o 14:36

Mam pytanie do świec dymnych - "działają jak czar mgła", czyli jaki czar?
Znalazłem dwa czary: bagienna mgła i trupia mgła, w obydwu jest opis: "Rzucona na obszar całkowicie uniemożliwia ostrzał". Ostrzał znaczy strzelanie z broni dystansowej (łuk, broń palna, etc.) czy ostrzał, znaczy rzucanie czegokolwiek (nawet czarów rzucanych na wybrane jednostki - czyli nie obszarowe, np. magiczny pocisk)?

I czy patent gogle strzelca, który daje precyzyjny strzał odnoszący się tylko do łuków, nie działają na broń palną. Jakby na to nie patrzeć inżynierowie głównie wykorzystują broń palną, dlatego czy nie lepiej jest zmodyfikować te gogle strzelca?
michas0019
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lip 2009, o 23:10
Lokalizacja: Żory/Gliwice

Re: Mechanika 2012

Postprzez Maska » 29 cze 2012, o 11:01

świece dymne:
oprócz niemożności prowadzenia ostrzału z broni dystansowej zaklęcia działają następująco - zaklęcia obszarowe można rzucać na ślepo, ale to duże ryzyko. zaklęć wymagających konkretnego celu nie można rzucać wogóle gdyż nie jest możliwe wyznaczenie celu jako że go po prostu nie widać.

Gogle:
wczesna broń palna jest zbyt niecelna żeby gogle pomogły w jej użyciu. zawsze możesz się zaopatrzyć w kuszę.
poza tym, rzecz jużbiorąc mechanicznie połączenie gogli z bronią palną byłoby OP
Sagie baby, konserwy i death metal bez przerwy
Avatar użytkownika
Maska
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 30 maja 2008, o 21:52
Lokalizacja: Rybnik

Re: Mechanika 2012

Postprzez michas0019 » 29 cze 2012, o 17:20

Oj tam oj tam.... przy broni palnej wielolufowej, gdzie jak dobrze widzę, jedna lufa zadaje 2 PW obrażeń i przebija pancerz, automatyczne trafienie nie jest OP?
michas0019
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lip 2009, o 23:10
Lokalizacja: Żory/Gliwice

Re: Mechanika 2012

Postprzez Maska » 30 cze 2012, o 08:01

jakie automatyczne trafienie?
Sagie baby, konserwy i death metal bez przerwy
Avatar użytkownika
Maska
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 30 maja 2008, o 21:52
Lokalizacja: Rybnik

Re: Mechanika 2012

Postprzez michas0019 » 30 cze 2012, o 21:24

"Automatyczne trafienie.
Gdy postać jest zdolna by bezpośrednio przytknąć broń palną do przeciwnika, trafienie jest uzyskiwane
automatycznie. Pocisk jest odliczany od puli amunicji."

Mechanika 2012 - dział SYSTEMY WALK pododdział FAZA STRZELECKA

I masz oddział "Komando Foki", gdzie +/- 6 osób z bronią palną (najlepiej inżynierowie z 2/3 lufowym) czekają, aż podejdą przeciwnicy, dowódca używa umki "DOWÓDCA" - 2 kroki bliżej, a następnie "OGNIA" (oczywiście spala 5 MP). Przy bliskim kontakcie, zadają najmniej 12 (inżynierowie "bitewni" 36) obrażeń PW.

Gobliny mogą używać broni palnej, albo być inżynierami , przy swojej wadzie "GŁUPOTA"?
michas0019
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lip 2009, o 23:10
Lokalizacja: Żory/Gliwice

Re: Mechanika 2012

Postprzez Angus » 1 lip 2012, o 00:45

coś popłynąłeś. musieli by zrobić taką zasadzkę, żeby nikt ich nie zauważył zanim nie podejdzie na odległóść dwóch kroków. nie da sie zrobić takiej zasadzi w 6 osób wyposażonych w 2-3 lufowe giwery. pozatym, "Dowódca" używa see w fazie strzelców, a "Ognia" w fazie walki. coś przekombinowałeś stary.
Heavy metal i sagie baby!
Avatar użytkownika
Angus
 
Posty: 73
Dołączył(a): 3 lip 2009, o 19:17

Re: Mechanika 2012

Postprzez Maska » 1 lip 2012, o 06:44

zgadza się, na tzw 'pointblanku' jest trafienie z automatu
6 osoób zada dokładnie 12 obrżeń zakładając że przeciwnicy nie mają tyarcz i umki Solidna Osłona
technicznie jest to możliwe, ale jak wspomniał Angus, ciężkie do wykonania
poza tym, weź pod uwage że jeżeli nie uda im się zabić wszystkich przeciwników, to w następnej fazie walki są w zasadzie martwi będąc z wojami na bezpośrednim dystansie z bronią dystansową w rękach

widze, że mechanikę rozumiesz dobrze, ale to co proponujesz to ustawianie się pod max DPS i czysty powergaming a nie roleplay
śmierdzi mi to WOWem i DnD
jeżeli wszyscy przyjeżdżaliby z takim nastawieniem to równie dobrze moglibyśmy zrobić sobie zamiast larpa life size bitewniaka bo to już nawet Diablo nie jest...

tak, goblin może być inżynierem, ale ich inżynieria różni się od ludzkiej więc te same patenty będą fabularnie inne
jeżeli chodzi jednak o umke Broń Palna, nie ma zasady zabraniającej kupienia jej przez goblina
inna sprawa jest taka że ludzie patrzą na klimat i grając gobasa nie biorą tej umki, a gobo-inżynier z bronią palnąjest jak najbardziej realny
Sagie baby, konserwy i death metal bez przerwy
Avatar użytkownika
Maska
 
Posty: 1119
Dołączył(a): 30 maja 2008, o 21:52
Lokalizacja: Rybnik

Re: Mechanika 2012

Postprzez Sanath » 1 lip 2012, o 11:07

michas0019 napisał(a):"Automatyczne trafienie.
Gdy postać jest zdolna by bezpośrednio przytknąć broń palną do przeciwnika, trafienie jest uzyskiwane
automatycznie. Pocisk jest odliczany od puli amunicji."

Mechanika 2012 - dział SYSTEMY WALK pododdział FAZA STRZELECKA

I masz oddział "Komando Foki", gdzie +/- 6 osób z bronią palną (najlepiej inżynierowie z 2/3 lufowym) czekają, aż podejdą przeciwnicy, dowódca używa umki "DOWÓDCA" - 2 kroki bliżej, a następnie "OGNIA" (oczywiście spala 5 MP). Przy bliskim kontakcie, zadają najmniej 12 (inżynierowie "bitewni" 36) obrażeń PW.

Gobliny mogą używać broni palnej, albo być inżynierami , przy swojej wadzie "GŁUPOTA"?


Bron wielolufowa nie umożliwia wystrzelenia paru pocisków na turę, a jedynie strzały ciągłe bez przeładowania (odkąd przeładowanie trwa 1 turę - normalnie strzelamy co przestępną).

Oczywiście nie wykluczam, że specjalnie przygotowana broń może wystrzelić więcej niż jeden nabój, jednakże w tym przypadku broń musi być przekonywająco przygotowana według customowego patentu inżyniera (wcześniej omówionego z mistrzami gry - oczywiście koszt w punktach w PD musi również być odpowiednio dostosowany)

pozdrawiam
violets are gray, roses are gray, i'm dead and the color blind.
Avatar użytkownika
Sanath
Administrator
 
Posty: 458
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 10:11

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Archiwum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron