System autorski Korpergeist: Mrok Magia Maszyna

Wszystko co dotyczy RPG, planszówek, bitewniaków i innych.

System autorski Korpergeist: Mrok Magia Maszyna

Postprzez spawnn » 15 wrz 2009, o 20:05

Witam wszystkich!

Nie kto inny, jak szeroko Wam znany margrabia Wyjec taką hecę uczynił i własną grę zrobił. Może komuś się spodoba, więc zapraszam do zapoznania się z Korpergeistem:

Korpergeist
Mrok Magia Maszyna
[steampunk/dark fantasy + postapokaliptyka]

Świat gry Korpergeist stanowi oryginalne i spójne połączenie zadziwiającej techniki parowe i ogólnie klimatu steampunkowego z klasycznym wydaniem konwencji dark fantasy. Dochodzi do tego wiele elementów ubarwiających całość w postapokaliptyczne smaczki. Choć takie określenie tego systemu i tak nie odda w pełni jego unikalnego klimatu i świata. Tutaj para, proch, miecz oraz magia spotykają się na powojennych Pustkowiach, wielkich miastach, Dzikich Ziemiach, przydrożnych karczmach, czy na Dzikim Wschodzie.
Obrazek
Na kontynencie 20 lat temu skończyła się Wielka Wojna, ten konflikt odmienił całkowicie znany świat. Najeźdźcami były elfy – przybysze z przyszłości, deponujące potężną technologią stanowiącą połączenie magii i inżynierii. Ich piekielne machiny, mordercze bomby i straszliwy gaz bojowy w ciągu 40 dni zmieniły połowę kontynentu w Pustkowia oraz Krainę Umarłych – ziemie pogrążone straszliwą zarazą. Prócz tych krain istnieje wiele innych ciekawych krajów tętniących życiem. Rozległe państwa reptilonów na południu i zachodzie szczycą się dawną potęgą i egzotyczną kulturą, ale jednocześnie borykają się z wieloma problemami. Respublika Lenhorska – rzeczpospolita szlachetnych półorków stanowi ostoję pijaństwa, awanturnictwa, fantazji oraz honoru we wschodniej części starego świata. Zaraz za tym dziwnym krajem rozciągają się surowe Dzikie Ziemie pełne barbarzyńców i nie tylko. Za nimi ostoją cywilizacji są jeszcze kolonie. Stara Kolonia jest ojczyzna kowbojów, wolności i rewolwerowców, a Nowa Kolonia to miejsce nieustannych starć cywilizacji zachodzi z egzotycznymi i dzikimi plemionami tubylców. Należałoby do tego wszystkie dodać mnogość ras: cywilizowanych (choć nielicznych) goblinów, krasnoludów, gnomów, wiele odmian elfów, półorków i w końcu ludzi. Mnogość nacji i organizacji, takich jak Nordowie, krasnoludzkie klany, zakony i rzesze chaośników, a także różnorodność organizacji i kultów religijnych – zarówno klasycznych bogów ze starego panteonu, jak i dziesiątki nowych, większych i mniejszych bożków.

Obrazek

Na koniec tylko parę słów o samych Korpergeistach. Są to złośliwe demony, pracujące najpewniej dla szarych elfów (tych samych, którzy próbowali 20 lat temu najechać kontynent zbrojnie, lecz im się to nie udało), które opętują różnych ludzi w celach znanych tylko ich mocodawcom. Jednak opętują oni tylko pewne typy osób i to nie jeden raz, a cyklicznie. Samo opętanie jest bardzo sprytne, ofiara zachowuje się na pozór normalnie, jednak musi wykonać zadanie zlecone jej przez demona. Po porażce lub sukcesie delikwent po prostu traci przytomność i budzi się z dziurą w pamięci.  Zadania są różne, lecz najczęściej niezbyt dobre i uczciwe – w końcu za wszystkim stoją szare elfy. Wszyscy Bohaterowie Graczy są opętanymi, czyli od czasu do czasu dostają zadania od Korpergeistów. Najczęściej nie całość kompanii dostaje zadanie w jednym czasie, dlatego wśród drużynników panuje stała podejrzliwość, a opętani muszą wykazać się sprytem, by nie zwrócić uwagi kompanów. Dlatego też trzymają się razem – by się nawzajem pilnować, aby nie zrobić nic, czego mogliby żałować i nie przykładać się do elfickiego planu, a także chcą wspólnie próbować rozwikłać zagadkę samych opętań. Nie da się w tych paru zdaniach ująć całości bogactwa tej gry, dlatego mam nadzieję, że tym opisem zachęciłem Cię do przeczytania przynajmniej Wprowadzenia, który znajdziesz w podręczniku.

Korpergeist to 195 stronicowy podręcznik pełen ilustracji, o bardzo bogatym i rozbudowanym opisie świata, a także innowacyjnej i bardzo nietypowej mechanice (ciekawy sposób tworzenia postaci, taktyczny i trochę „pokerowy” system walki, „tarczowy” system strzelania i „zręcznoścowo-bilardowa” metoda rzucania zaklęć – lecz jednocześnie zostały podane uproszone wersje mechaniki dla bardziej konserwatywnych graczy). Barwny świat i ciekawa mechanika, uzupełnione o nowatorski element samego prowadzenia rozgrywki – motyw z opętaniami przez Korpergeisty, czyni z tej gry pozycje na tyle ciekawą na rynku polskich autorek, że warto, abyś to sprawdził. Zresztą sam fakt, że jest to kompletny, bogato ilustrowany, polski system autorski sprawia, że jako fan RPG nie powinieneś przejść obok niego obojętnie!

Korpergeist 1.00b
Ściągnij!

Obowiązkowo zajrzyj na forum gry (wkrótce pełna strona) – podziel się swoimi uwagami, opinią, okaż wsparcie lub pogardę – wedle woli!
www.Korpergeist.prv.pl

Możesz też skontaktować się bezpośrednio ze mną (autorem):
spawnn(małpiatka)wp.pl
gg: 1844130

Dziękuję za poświęcony czas i uwagę oraz pozdrawiam,
Dariusz „Spawnn” Siwek - autor
Avatar użytkownika
spawnn
 
Posty: 54
Dołączył(a): 8 lip 2009, o 07:36
Lokalizacja: Rybnik

Re: System autorski Korpergeist: Mrok Magia Maszyna

Postprzez randy » 28 wrz 2009, o 16:54

Czy ktoś sie tutaj wzorował na najwspanialszej gierce fantasy pt. Arcanum? jeśli tak to jeszcze bardziej mnie to przekonuje
Avatar użytkownika
randy
Mistrz Gry
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 14:14

Re: System autorski Korpergeist: Mrok Magia Maszyna

Postprzez spawnn » 1 paź 2009, o 16:30

Troszkę tak ;) Stara Kolonia to cała kraina takiego steampunkowego Dzikiego Zachodu.

Ogólnie inspiracji i motywacji było wiele, ale jeśli pasował Ci klimat Arcanum, to w Korpergeistrze też nie powinieneś się zawieźć ;)
Avatar użytkownika
spawnn
 
Posty: 54
Dołączył(a): 8 lip 2009, o 07:36
Lokalizacja: Rybnik

Re: System autorski Korpergeist: Mrok Magia Maszyna

Postprzez Angus » 2 paź 2009, o 04:53

Hmm... Arcanum to największy gniot, w jaki kiedykolwiek miałem nieprzyjemnośc zagrać. Ale co do twojej gierki... hmmm... musialbyś poprowadzić sesyjke, i zobaczymy co by z tego wynikło :]
Heavy metal i sagie baby!
Avatar użytkownika
Angus
 
Posty: 73
Dołączył(a): 3 lip 2009, o 19:17

Re: System autorski Korpergeist: Mrok Magia Maszyna

Postprzez J.kop » 9 cze 2010, o 14:20

Angus napisał(a):Arcanum to największy gniot, w jaki kiedykolwiek miałem nieprzyjemnośc zagrać.

Oj, bluźnisz...

A co do systemu - powiedz w skrócie, dlaczego miałbym wybrać ten a nie, np. Wolsunga? Albo inaczej: co w nim jest takiego, czego nie ma w innych systemach?
Hoy et oe!
Maledicantur tilie
iuxta viam posite!
Avatar użytkownika
J.kop
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 cze 2010, o 15:09

Re: System autorski Korpergeist: Mrok Magia Maszyna

Postprzez zirgin » 27 wrz 2010, o 20:45

j'kop'ie motyw kolpergaistów ( czy jak to się pisze:P ) właśnie jest niepowtarzalny , wprowadza on wśród graczy nie tylko atmosferę niepewności ale i zjednoczenia w wspólnym celu ratowania własnego "ja" . poza tym masz jakby dwie postaci ty i ten , który służy kolperą . to tak jabyś jedną sesję grał wspaniałym kumplem a następnej chciał wszystkich w okół zrobić w konia (tego się nie da opisać poczytajcie podręcznik a najlepiej zagrajcie) . Grałem w tą grę tylko jedną sesję i było bardzo ciekawie
gorąco polecam .
Chciałbym mu zadać kilka pytań natury filozoficznej na przykład "Jakie to uczucie wisieć za oknem na linie uwiązanej do jąder,skurwysynu?"
zirgin
Mistrz Gry
 
Posty: 35
Dołączył(a): 16 wrz 2010, o 15:10

Re: System autorski Korpergeist: Mrok Magia Maszyna

Postprzez Sikolop » 19 paź 2017, o 07:53

Czy ostatnio wymyśliłeś coś nowego?
Sikolop
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19 paź 2017, o 07:23

Re: System autorski Korpergeist: Mrok Magia Maszyna

Postprzez bober » 2 lis 2017, o 18:17

bardzo mi to odpowiada a wam,?
bober
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 lis 2017, o 16:01


Powrót do RPG i inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron